Het is nu officieel ze is van ons - Reisverslag uit Nanchang, China van wendy bauwens - WaarBenJij.nu Het is nu officieel ze is van ons - Reisverslag uit Nanchang, China van wendy bauwens - WaarBenJij.nu

Het is nu officieel ze is van ons

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg wendy

08 Juni 2009 | China, Nanchang

Vanmorgen om half zes werd Si-Yu wakker ze heeft verder de hele nacht doorgeslapen wat wel erg lekker is al hoewel ik zelf niet echt veel heb geslapen.
We moesten om 8.15 uur weer vertrekken om achtereen volgens naar civil afairs , politie en notaris te gaan om alle documenten te legaliseren en het paspoort voor te bereiden. Bij civil affairs zat ook een groep Amerikanen waarvan een stel in Nederland woont op dit moment (was wel grappig dat we elkaar zo tegen kwamen)
Als eerste moesten Pascal ik en Si-Yu samen op de foto voor in the red book. Daarna nog een kort intervieuw met vragen als wanneer getrouwd, beroep,hoeveel kinderen, waarom adoptie China en de vraag wat je voor plannen hebt voor de toekomst van je kindje en of je tevreden bent met je nieuwe kindje? Daarna ook de donatie betalen voor het kinder tehuis en hebben de kinderen allemaal nog een aandenken gekregen in de vorm van een soort bokaal.

Daarna door naar het politieburo voor een foto te laten maken voor het paspoort en als laatste door naar de notaris waar we een voor een de volgende vragen moesten beantwoorden, wanneer getrouwd,beroep, verdiensten per jaar,leeftijd van ons,geboorte datum en naam van je kindje en of je vrijwillig de adoptie hebt gedaan en we moesten beloven haar niet te verlaten of te verwaarlozen.

Hierna zijn we terug gereden naar het hotel waar Pascal,Wen-Yue en Maurice even zijn gaan zwemmen in he zwembad van het hotel.
Om twee uur moesten we bij de gids wanda komen om de betaling te doen voor het bezoek aan het kindertehuis van as woensdag!!!!

Ook was er een zijde expositie(hier hebben we een zijden jurk voor Wen-Yue gekocht een hele mooie rode.
Daarna hebben zijn we samen met Maurice,Bianca en hun dochtertje Larissa naar de "winkelstraat" geweest waar we nog een paar jurkjes hebben gekocht voor Si-Yu en Larissa omdat de kleren die we bij hebben wel erg groot voor ze zijn. Si-Yu heeft 62/68 en we hebben 74 bij.

We hebben deze dag afgesloten door bij een plaatselijke Chinees te gaan eten met een deel van onze groep.
We hebben lekker en veel gehad voor in totaal met z'n 12en voor nog geen 10 euro per gezin.

inmiddels ligt onze kroost te slapen en is het hier 23.23 terwijl het bij jullie nog maar 17.23 is.
wij gaan slapen en moeten morgen weer om 7.30 uur aan het ontbijt zitten om naar een grote supermarkt te gaan met de hele groep.

tot morgen en de foto's staan er weer bij.

• 08 Juni 2009 - 16:43

Emelie Smeets:

Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie tweede dochter. Wat is ze lief. Geniet maar en laat de paperassen maar over jullie heen komen. Een dikke knuffel voor Wen-Yue. (juf) Emelie

• 08 Juni 2009 - 16:44

Danielle:

Het lijkt wel een deja vu met 5 jaar geleden.
    Net zo'n uk als Robin.
    Wat super dat jullie naar he kindertehuis mogen. We denken elke dag aan jullie. Ik ben aan mn computer gekluisterd. Liefs

• 08 Juni 2009 - 17:15

De Dielemannetjes:

Proficiat, nu is het officieel!!!!
    Wat gaat dat snel bij jullie. Wij moesten al die verschillende kantoren op afzonderlijke dagen bezoeken, en enorme wachttijden. Niet te begrijpen dat het ook anders kan. Gelukkig voor jullie (anders moesten jullie er misschien ook 3,5 week verblijven en dat vinden wij niet leuk want we zijn erg nieuwegierig).
    Geniet van de warmte ?!?!? (hier begon het net te regenen). Amber wil ook nog eens met jullie praten (misschien iets voor woensdagmiddag, voor jullie -avond)Ze is ook erg nieuwgierig.
    groetjes, Isabelle

• 08 Juni 2009 - 17:54

Roger:

Hartelijk gefeliciteerd! het is nu echt! geniet maar lekker en een veilige terugreis met jullie kroost he! Groetjes Roger en Fabi

• 08 Juni 2009 - 18:05

Desiree:

Gefeliciteerd met jullie mooie meisje.
    Wat bijzonder dat jullie ook het kindertehuis mogen bezoeken in Hengfeng.
    We zullen aan jullie denken woensdag.
    Groetjes Desiree, Johnny, Mei-lin en Ye-li

• 08 Juni 2009 - 19:40

Leon:

Hoi Wendy,

Dat zal veel emotie zijn geweest toen je jou 2e dochtertje in je armen sloot, na 3 jaar wachten. Leuke foto's en goed om te lezen dat alles toch redelijk goed verloopt. Nog veel plezier in China en een veilige terug reis.

groetjes,

Leon.

• 08 Juni 2009 - 19:42

Els:

Gefeliciteerd met jullie mooie dochter en zusje! Eindelijk kunnen jullie dan van haar genieten. We wensen jullie nog een mooie tijd in China toe en daarna een goede reis terug naar Nederland.

Groetjes van Els, Arjen, Lyn en Ji Guo (nog in China)

• 08 Juni 2009 - 20:06

Anja En Marc Waebeke:

Pascal en Wendy,
    Ik krijg gewoon kippevel als ik de foto's van jullie samen zie. Eindelijk hebben jullie nu twee dochters. Si-yu zal blij zijn met een grote zus als Wen-Yue.
    Geniet van elkaar en geniet van China.

Groetjes Anja

• 08 Juni 2009 - 20:50

Peter En Robina:

Gefeliciteerd !!!! Jullie mogen trots zijn op jullie kleine meisjes. Tot spoedig in Nederland. We kunnen niet wachten ...

• 08 Juni 2009 - 23:06

Iris:

Gefeliciteerd, ze is nu officieel van jullie. Een tweede Bauwens dochter.
    Wat moet dat een super goed gevoel geven.

Wat een enerverende dag is dit weer voor jullie.

We leven met jullie mee en ik denk heel de dag aan hoe het in China is. Geef Wen-Yue een dikke knuffel van ons.

Veel plezier morgen en ik kijk nu al uit naar de volgende berichten.

Slaap lekker (dat ga ik nu ook doen).

Veel liefs van hier.
    XXX

• 09 Juni 2009 - 06:00

Mar(Jan) V.d. Velde:

Leuk zeg dat jullie eindelijk zover zijn.
    Geniet er maar lekker van.
    Nog wat formaliteiten en dan lekker naar huis.

• 09 Juni 2009 - 06:40

Karin:

Hey Wendy en Pascal.

Wat een dot van een dochter zeg. En leuke foto's. Moest toch even slikken hoor toen ik de foto zag waarin je je dochter kreeg. Geweldig. Ben benieuwd naar de verdere foto's en verhalen. Veel plezier nog.

• 09 Juni 2009 - 07:03

Domenique En Karlijn:

Proficiat!
    Hartstikke leuk om de foto's van Si-Yu te zien. Geniet van je tijd daar!

Groeten Domenique en Karlijn

• 09 Juni 2009 - 08:21

(dokter) Luc:

Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie dochter!Geniet nu vooral van jullie dochter en jullie verblijf daar!Ik hoop dat jullie daar een fantastische tijd zullen beleven!Vergeet ook vooral niet om elkaar eens in de watten te leggen,want jullie hebben vast een slopende en soms emotionele tijd achter de rug! Nog veel plezier en een veilige thuiskomst! Groetjes vanuit België. Luc en Sabine

• 09 Juni 2009 - 13:14

Jacqueline D Deckere:

Wow, wat fantastisch!!
    Van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisje.
    Wen-Yue, jij bent vast een geweldige grote zus.
    Geniet van elkaar en tot gauw,

Juf Jacqueline

• 09 Juni 2009 - 14:43

Peter-Paul En Bianca:

Hoiiii;

Allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe dochter en natuurlijk zusje.
    Wat een scheetje zeg.
    Hopelijk gaat alles goed .We houden met spanning jullie berichten in de gaten om alles te volgen

Groetjes PP en B

• 09 Juni 2009 - 19:34

Andre,ria,daniel,lyn:

Wat een prachtige dochter en zusje hebben jullie erbij gekregen. Hartelijk gefeliciteerd! Geniet van jullie tijd in China, wij vinden het erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Groetjes!

• 09 Juni 2009 - 22:12

Egon, Ine En Kids:

Hoi, hoi,

Nog heel even snel een berichtje.
    Wij staan op het punt om naar bed te gaan en jullie staan nu alweer bijna op. Gek idee hè! Wij willen jullie vandaag heel veel plezier wensen tijdens jullie bezoek aan het kindertehuis van Si-Yu!
    Wat zal dat een bijzondere ervaring zijn.
    En Wen-Yue nog één nachtje slapen en dan ben je jarig! Hebben papa en mama al een mooie taart voor jou besteld? Wij zijn heel benieuwd!

Lieve groetjes,
    Egon, Ine, Shento en Wei Lu

... en natuurlijk niet de kus van Shento voor Wen-Yue te vergeten!!

• 10 Juni 2009 - 09:18

Al Je Vriendjes:

gefeliciteerd met je zusje,wat is ze lief.We hebben allemaal naar de foto's gekeken.Een hele dikke knuffel van de hele klas
    Wanneer je terug bent moet je alles maar vertellen.

• 10 Juni 2009 - 10:12

De B.S.O:

Hoi Wen-Yue,papa en mama!

Van Harte gefeliciteerd!!
    Wen-yue je bent nu echt grote zus! We denken aan je en we missen je gezelligheid wel op de BSO!

Morgen is jouw verjaardag, ga het lekker vieren!

tot gauw!

Alle kids van de bso , Joke en Irene

• 10 Juni 2009 - 13:01

Jairo Meeuse:

Lieve Si-Yu, proficiat met je lieve zus en papa en mama.Heel veel gelukkig gewenst met z'n viertjes!! We zijn heel erg blij voor jullie.
    Wen-Yue,van harte gefeliciteerd met je 6e verjaardag! Heel veel plezier vandaag.

Dikke kus van Jairo en ook van Noah en hun papa en mama

• 10 Juni 2009 - 13:02

Jairo Meeuse:

Dikke kus van Jairo en ook van Noah en hun papa en mama

• 10 Juni 2009 - 14:21

Heidi:

We hebben net voor het eerst ons nieuwe buurmeisje bewonderd!! (opnieuw, en opnieuw, en opnieuw!!!)
    Nog een keer gefeliciteerd met jullie dochter en zusje, en Wen-Yue, alvast een dikke proficiat met je verjaardag!

groetjes, Wouter, Heidi, Elin en Nore

• 10 Juni 2009 - 15:47

Andre,Ria,Daniel,Lyn:

Wat stralen jullie zeg! Geweldig!!

• 01 Juli 2009 - 12:34

Natascha Ruiter:

hoi leuk om te lezen dat jullie je draai een beetje hebben gevonden, gaat bij ons ook steeds beter.
    groet van si yan ruiter