een maand thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wendy bauwens - WaarBenJij.nu een maand thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wendy bauwens - WaarBenJij.nu

een maand thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg wendy

21 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal

We zijn alweer een maand thuis en alles gaat goed.
We hebben op 12 juli een aankomst feestje gehad voor Si-Yu en ik moet zeggen dit was een geslaagd feest. Het was erg gezellig en het was erg druk zo'n 200 mensen die allemaal met ons meegeleefd hebben.Si-Yu en ook Wen-Yue zijn erg verwend door alle mensen maar kijk naar de foto's en jullie zullen het zelf zien.

Dan de hechting: Si-Yu lachte in het begin naar iedereen en ja dat was niet wat we wilde, wat goed was. Ze moest juist eenkennig naar ons gaan worden. Nu kunnen we zeggen dat ze niet meer naar iedereen lacht en dat vinden we al een hele vooruitgang al weten we heel goed dat we er nog niet zijn , Si-Yu is een open meisje maar we merken wel dat ze zich steeds meer afwent als er vreemden naar haar kijken,tegen haar praten. Ook vandaag in het ziekenhuis waar we zijn geweest voor de checkup. Ze vond het maar niks die vreemde mensen die aan haar zaten en dan ook nog bloedprikken dat was helemaal een drama , ze huilde de hele wachtkamer bij elkaar. Echt zielig om te zien dat ze het zo moeilijk had,dat ze zo bang was. Zo op het oog was alles prima volgens de kinderarts nu nog de bloed,urine en ontlastings uitslagen afwachten en ze is weer gezond verklaard.
Wat betreft het pas kunnen zitten en nog niet kunnen kruipen,staan of omrollen geen probleem,met de nodige stimulatie van ons komt dit vanzelf goed.

Wen-Yue is nog steeds de liefste zus die Si-Yu maar kan wensen en ze vind het geweldig om een klein zusje te hebben is helemaal niet jaloers en deelt zelfs de toetjes met haar.
Ook op school gaat het prima en gaat ze na de zomervakantie naar groep 3.
Vanmiddag mocht ze gaan oefenen bij haar nieuwe juf Juf Fleur. Ze vond het erg leuk en is ook echt toe aan groep 3 al zal ze Juf Emelie wel missen.

Tot slot willen we iedereen bedanken die heeft meegeleefd tijdens onze procedure naar en in China om onze dochter Si-Yu op te halen.
We zullen misschien heel af en toe nog een kleine update toevoegen maar we gaan vooral genieten van onze twee geweldige meiden.

• 24 Juli 2009 - 15:15

Eveline:

Hoi hoi,

Wat leuk om toch nog een stukje te kunnen lezen hier en wat fijn dat het zo goed gaat!

Ik vond het hartstikke leuk om jullie weer te zien die zondagmiddag en wat was het druk zeg... tsjonge...

Ik ga nu 3 weken vakantie vieren en daarna kom ik (of wij) snel nog een keertje langs!

Veel liefs uit Axel xxx

• 24 Juli 2009 - 19:03

Egon, Ine En Kids:

Hoi, hoi,
    Wat gaat de tijd toch vlug, het is nu inderdaad alweer twee weken geleden dat wij elkaar hebben gezien. Wij vonden het heel erg gezellig en leuk om jullie weer eens te spreken. Wat een mooi klein meisje is Si-Yu toch. En lief van Wen-Yue dat ze zo goed met haar zusje kan opschieten. Over een weekje zitten wij in Breskens, dus misschien zien wij elkaar dan weer.
    Heel veel lieve groetjes,
    Egon, Ine, Shento en Wei Lu
    ...en voor Wen-Yue een knuffel van Shento (ze moet de volgende keer wel weer samen ds-en ;-))

• 10 Oktober 2009 - 19:01

Ad, Wendy En Si-Zhen:

Hee hallo,

Heb ik een maandje geleden nog jullie site bezocht, en was ik helemaal in de veronderstelling dat ik een berichtje geplaatst had.... niet dus.... heb waarschijnlijk vergeten om op onderstaande button "Reactie plaatsen" te drukken.
    Maar goed, we hebben elkaar nog gezien en gesproken bij het verjaardagsfeestje van Ai-Mi.
    En, oh oh oh, wat hebben jullie toch twee lieve schatten van kinderen.
    We zien blij het horen (en te zien) dat het goed gaat met jullie allen. De hechting is toch altijd weer een spannende periode (hoewel... de opvoeding zelf blijft ook altijd spannend..)
    Maar goed, we wensen jullie heel veel liefde en gezondheid toe, enne we spreken over een aantal maandjes nog een keertje af, okidokie?

Groetjes en een dikke knuffel,
    Ad, Wendy en Si-Zhen