de Zijdemarkt - Reisverslag uit Beijing, China van wendy bauwens - WaarBenJij.nu de Zijdemarkt - Reisverslag uit Beijing, China van wendy bauwens - WaarBenJij.nu

de Zijdemarkt

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg wendy

18 Juni 2009 | China, Beijing

Vanochtend om 6.30 uur loopt onze wekker af. jaja dit keer ligt Si-Yu nog te slapen,is toch wel lekker dat ze niet om 4.30 uur wakker is.
We gaan ons douchen,aankleden en dan om 8.00 uur weer naar beneden voor het ontbijt.
Na het ontbijt snel de tas en de portomonee pakken en weer naar beneden om met de taxi met Bianca en Karin naar de Zijdemarkt te gaan.
Er staan nog een aantal dingen op het verlanglijstje die we willen hebben en ik moet zeggen het kost ons deze keer iets meer moeite om af te dingen en het voor elkaar te krijgen dan begin van de week en helemaal tegenover 5 jaar terug.

uiteindelijk komen we met een mooie buit terug en wat Yuans lichter HAHA
Pascal,Wen-Yue,Si-Yu, Maurice,Larissa,John en Gaya blijven in het hotel en kamer om even wat rust te krijgen.Als we terug komen ligt Si-Yu lekker te slapen en is Wen-Yue tv aan het kijken.
Ze vindt de stempel met haar naam in het Chinees erg leuk en ook de mooie jurk is prima.
Ook voor Si-Yu heb ik een stempel en zijden jurk gekocht.

Morgen alweer de laatste volle dag in China en zaterdag om 11.00 uur gaan we richting Beijing Airport.
Indien er mensen zijn die ons willen verwelkomen op Schiphol zouden we dat uiteraard erg leuk vinden maar willen we wel vragen aan de volwassenen om Si-Yu niet op te tillen, geen evt kadootjes te geven en niet te veel aan te raken ivm de hechting naar ons toe.Voor kinderen geld dit niet en zij mogen ook gewoon Si-Yu aanraken iets geven dat maakt niet uit.
Wij hopen op jullie medewerking en zullen blij zijn dat we weer in Nederland zijn. We hebben een hele mooie tijd gehad in China en zullen zeker nog eens terug komen maar willen nu vooral rust en regelmaat voor onze twee kanjers.

We willen morgen nog naar de verboden stad en het plein van de hemelse vrede en zullen om ongeveer 15.00 uur Si-yu haar Paspoort met Visum ontvangen van onze gids.

Vandaag geen foto's maar morgen vast wel weer.

• 18 Juni 2009 - 16:28

Annemieke (DNCjuli03:

Hoi gelukkige familie van 4,
    Wat geweldig om dit alles met jullie te kunnen volgen, ik geniet er erg van ! Alvast een hele goeie terugreis gewenst en morgen nog een fijne dag in China !
    Groetjes,
    Annemieke

• 18 Juni 2009 - 17:07

Jilca:

Wat een mooie reis en wat een leuk gezin zijn jullie.Leuk dat je elke dag iets schrijft ik kijk elke dag even wat jullie gedaan hebben. Geniet nog van jullie laatste dag in China. Sanne telt nu de dagen af. Alvast een goede reis terug!

Groetjes
    Edwin , Jilca, Fabian en Sanne

• 18 Juni 2009 - 17:36

Fam Kroondijk:

hoi luitjes

wat een geweldige dochter hebben jullie erbij ze is om op te eten en wat een leuk kaartje is het geworden.
    geniet nog maar morgen en dan is het al weer inpakken geblazen.

helaas red ik het niet om naar schiphol te komen maar dat wist je al ik bel je snel en vond het heel leuk om jullie zo te volgen in china.

wen-yue wat een lief zusje heb jij gekregen doet ze maar lekker veel knuffelen .

gr karel ingeborg dylan sharon en ai-mi

• 19 Juni 2009 - 07:09

Diny, Harm En Chun:

Eindelijk weer een berichtje van ons. We hebben problemen met de pc, dus lukt het niet altijd.
    Jullie hebben weer een mooie tijd in China en we zien veel bekende dingen die we zelf 5 jaar geleden ook hebben bezocht c.q. meegemaakt.
    Geniet nog even van elkaar en het mooie China en tot gauw in Nederland.
    Dikke kus uit Breda

• 19 Juni 2009 - 08:04

De Meeuwies:

Hoi prachtig gezinnetje,

Wat hebben wij meegeleefd en alles op de voet gevolgd met jullie avonturen daar in het verre maar zo mooie China. We zijn superblij dat alles zo goed verloopt en dat jullie na lang wachten nu met z'n viertjes zijn. We missen jullie wel hoor en kunnen niet wachten om jullie weer te zien.We hopen dat jullie een goede terugreis hebben en dat jullie snel en veilig weer met jullie voeten op nederlands grondgebied staan. Tot snel. Ps: Wat een prachtige kaart zeg!!

Dikke kus,

Jairo, Noah
    Paul en Joëlle

• 19 Juni 2009 - 08:51

Anja Waebeke:

Wat zijn jullie een mooi gezin zo !
    Helemaal compleet !
    Ik heb jullie helemaal gevolgd en het is een geweldige medium om jullie daar zo in china te zien. Een hele goede terugreis gewenst en we komen zeker naar jullie welkomstfeestje.
    Het kaartje van Si Yue heeft op ons echt indruk gemaakt. Wat geweldig mooi !
    Vele groetjes

Familie Waebeke

• 19 Juni 2009 - 09:25

PP En B:

Hoi ;

De 2 weken zitten er bijna weer op voor jullie
    Eindelijk weer naar huis om als gezinnetje te gaan beginnen en te genieten
    We kunnen helaas zaterdag niet naar Schiphol komen maar hopen jullie vlug te zien
    We heebn alles een beetje proberen tevolgen zodat we wel op de hoogte waren van jullie avonturen"'De enige vrije dag vandaag dus even de tijd genomen om weer eens een stukje teschrijven
    Alvast een goeie reis terug en we zien jullie weer

Groetjes PP en B

• 19 Juni 2009 - 11:17

Al Je Vriendjes:

We zijn allemaal heel erg blij dat je weer naar huis komt.We hopen dat je maandag weer bij ons op school bent.Een goede vlucht. Een kuffel van de hele klas en juf Emelie

• 19 Juni 2009 - 13:14

Iris:

Hallo,
    Hier weer een berichtje via 'brusje' vanuit papendrecht.

We zijn gisteren terug gekomen van vakantie en daar hebben we jullie avonturen gretig gevolgd.

Wat maken jullie een hoop mee. Wen-Yue wat zijn we trots op je dat je het zo goed volhoud in China. Super meid. Ik kan niet wachten tot ik je weer zie.
    Nog gefeliciteerd met De verjaardag van Ezra (gisteren), we hebben een slagroomtaart met kaarsjes gekocht voor haar en die heeft ze heerlijk opgesmult. Nee hoor Geintje. Ze heeft een extra dikke knuffel gekregen en een extra kluifje. Het is hier elke dag feest en
    Quincy Ezra en Django liggen uitgeteld bij te komen van hun week vakantie in het bos. Ze zijn allemaal hun roes aan het uitslapen en zo lief en rustig we hebben geen 'kind' aan ze. We zullen ze missen als ze weer weg zijn.

Het zit er voor jullie al weer op en ik zal blij zijn als jullie weer veilig met jullie voeten op nederlandse grond staan en jullie alle verhalen kunnen vertellen wanneer jullie daar aan toe zijn.

Een hele goede reis.
    Heel veel liefs en tot snel.
    Dikke knussel voor jullie allemaal.