De dierentuin - Reisverslag uit Beijing, China van wendy bauwens - WaarBenJij.nu De dierentuin - Reisverslag uit Beijing, China van wendy bauwens - WaarBenJij.nu

De dierentuin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg wendy

14 Juni 2009 | China, Beijing

Vanochtend was Si-Yu al om 4.30 uur wakker was erg verdrietig en heb haar bij me gepakt. Je kunt aan de kineren merken dat ze het moeilijk hebben met weer een vreemde omgeving, een vreemd bed,een vreemde kamer. Toch nog samen in slaap gevallen en om 6.30 uur opgestaan om vervolgens om 8.00 uur aan het ontbijt te kunnen zitten. Het was heerlijk eens wat anders dan de afgelopen week.Ze hebben kaas en ham!!!

Na het ontbijt zijn we naar de supermarkt geweest naast het hotel en hebben daar nog wat kleding voor Si-Yu gekocht en luiers en natuurlijk wat te rinken voor de beruchte Gangsessies want we zitten met 4 van de 8 stellen op de 17 de verdieping. Helaas de anderen een verdieping lager waardoor we dit niet met de hele groep kunnen doen.

Na de boodschappen nog even een uurtje rust en hebben de meiden beiden nog even een middagdutje gedaan want het zijn toch vermoeiende dagen en erg warm ( 35gr en erg vochtig)

Om Half twee vertrekken we met de taxi richting Beijing Zoo wat zo'n half uurtje rijden is.
Het verkeer hier is toch rustiger qua rijstijl dan in Nanchang want daar was het verschrikkelijk.

In de dierentuin hebben we De Panda's gezien en ik kan je melden wat zijn ze speciaal. eerst hebben we ze binnen gezien en later zagen we er ook nog in een mooier buiten veblijf zitten. Daarnaast hebben we ook de dieren gezien die we uit de nederlandse dierentuinen kennen,zoals tijgers, apen, de wolven, de jackhals en de hyenna's.
Tot slot hebben we ook de dolfijnen show gezien en ik kan niet anders zeggen dan dat Wen-Yue hier erg van heeft zitten genieten.

Om 18.00 uur weer in het hotel om vervolgens met de hele groep te gaan eten bij de chinees waar we weer met z'n drieen hebben gegeten voor slechts 5,50 euro.
en echt lekker en veel gegeten.

Tot slot van deze dag hebben we nog in de gang gezeten en wat dit toch wel weer erg leuk om elkaar te spreken en ook vooral Anke en Ton hun verhaal uit Hunan te horen. Want zij zaten natuurlijk de eerste week niet bij ons.
Op dit moment slapen ze bijna allemaal weer en gaan we morgen naar de zijde markt met Bianca,Maurice en Larissa.

Tot morgen. Ook zet ik morgen de foto's van vandaag erop want nu naar bed.

• 14 Juni 2009 - 18:36

Geja,ronald, Yubolin:

Hoi allemaal,

Wat kan Wen-Yue al goed voor haar zusje zorgen!
    Wij zijn destijds ook naar de dolfijnenshow geweest. Dat was erg leuk.
    We kijken uit naar jullie terugkomst.
    Maar genieten jullie eerst nog maar even.

Groeten,

Geja, Ronald en Yu Bo Lin

• 14 Juni 2009 - 21:00

Yvonne:

Dag trotse pap en mam van twee geweldige dochters!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Heel herkenbaar ook. Geniet van jullie dagen in China en vooral van jullie schatten!

Lieve groeten, Lars, Yvonne, Jasmijn en Julia

• 14 Juni 2009 - 22:12

Leon:

Hoi Wendy,

Ik hoop dat je al wat meer slaap krijg.

Ouderschapsverlof heb ik geregeld, ook in delen en de vrijdag vrij.

Goed he, kan je lekker bij je nieuwe kleine meid zijn.

gr.

Leon.

• 15 Juni 2009 - 06:33

Karin, John En Gaya:

Wat was de dierentuin leuk, die grote panda's waren heel bijzonder.
    Si-Yu, Larissa en Gaya voor het eerst in de dierentuin.

• 15 Juni 2009 - 07:32

Belinda:

Hoi Wendy en familie,
    Heel leuk om zo alles te kunnen volgen. Lijkt me heel intens allemaal.
    Het was voor Wen-Yu ook speciaal denk ik om haar verjaardaag in china te vieren. En zoals die kunstenaar met die geboortestrook zal ik het maar noemen. Dat zijn dingen die ze alleen daar kunnen. Echt mooi.
    Groetjes en nog veel plezier verder

• 15 Juni 2009 - 18:09

De Dielemannetjes:

hallo!
    wat een prachtige foto's hebben jullie er weer bij!Dan zien we weer eens wat een mooie dochters dat jullie hebben. Van Wen-Yue wisten we dit natuurlijk al lang maar die foto van Si-Yu in de buggy: ohhhhh, wat een mooie meid ook!!!Nog een weekje en dan kunnen we haar in het echt zien!
    En wat hebben jullie de panda's goed kunnen zien! (Dat was bij ons wel anders: 4 rijen dik voor het glas, fototoestel boven hoofden houden en hopen dat er een op de foto staat want zelf zien was bijna onmogelijk)
    Het weer zit jullie nog steeds mee!
    Veel succes verder! ook nog even volhouden Wen-Yue, het is zo zaterdag en dan mag je weer naar huis, naar de honden en de poezen.
    groetjes,
    Bram, Isabelle, Amber en Jing

• 15 Juni 2009 - 18:28

Sven En Lois:

nog bedankt voor het leuke kaartje we zijn naar het zwembad in axel geweest met 11 kinderen leuke fotos van in de dierentuin, geniet nog maar een paar dagen, we kijken al naar de zaterdag uit om jullie weer te zien.

vele groetjes uit steen

• 15 Juni 2009 - 18:48

Egon, Ine En Kids:

Hoi, hoi,

Zo te lezen genieten jullie lekker van elkaar! Jullie hebben heerlijk weer, dat is hier wel ietsje anders. Leuk die foto's van de panda's, wij zelf zijn niet naar de dierentuin geweest, dus hebben de panda's gemist. Wij zagen ook een foto van het vogelnest. Wij houden ons aanbevolen, want toen wij er vorig jaar langskwamen kwam de regen er met bakken uit de lucht. Dan nog die foto's van jullie prachtige meiden! Beiden liggen ze uitgeteld in bed ;-)! Heerlijk om te zien.
    Geniet nog van de laatste dagen in Beijing. Zaterdag komen jullie alweer thuis en dan maken jullie plaats voor de volgende reisgroep, want vandaag hoorde ik (Ine) bij toeval van een collega dat zij zaterdag naar China vertrekken om hun zoontje op te halen.
    En blijf vooral verhaaltjes schrijven en foto's sturen, want dan kunnen wij ook nog even mee genieten.

Lieve groeten van,
    Egon, Ine, Shento (dikke kus voor Wen-Yue) en Wei Lu (en van haar een dikke kus voor Si-Yu)

• 15 Juni 2009 - 22:09

Ad, Wendy En Si-Zhen:

Wat een geweldige foto's van jullie saampjes! Fijn om te zien dat jullie al wat meer aan elkaar gewend zijn. Jullie vormen een schitterend gezinnetje!
    Nog veel plezier in Beijing, en morgen lekker shoppen op de zijdemarkt.
    We kijken uit naar jullie volgende berichtjes, én naar de foto's natuurlijk!

Dikke knuffel,
    Ad, Wendy en Si-Zhen

p.s.: nemen jullie nog wat van dat lekkere weer mee terug naar Nederland aanstaande zaterdag..??